Skip to main content

Coronainformasjon

Oppdatert 11.mai

Kjære kunde!

Som totalleverandør på gruppereiser, påmeldingsturer og Hurtigruten så rammer coronasituasjonen oss hardt. Vi jobber kontinuerlig for å få kontroll på situasjonen vi står i med tanke på turer som skulle gått i nærmeste fremtid, og reiser som er satt opp litt frem i tid. Vi får mange henvendelser fra dere kunder og vi gjør vårt ytterste for å imøtekomme alle. Vi klarer imidlertid ikke å svare på alle henvendelsene så raskt som vi skulle ønske. Vi må derfor be deg om å være tålmodig om du allerede har sendt oss e-post eller om du planlegger å gjøre det. Akkurat nå kan det være opp til tre – fire ukers responstid.

Vi ber også om forståelse for at vi må prioritere de som har reiser i nærmeste fremtid først. Mai og juni er høysesong for oss så det er mange bestillinger som skal håndteres for disse månedene.

Generell informasjon:

  • Har du spørsmål om din reise eller har spørsmål om avbestilling, så kan du sende oss e-post og vi vil kontakte deg så snart vi kan.

  • Har du avbestilt en reise eller fått kansellert en reise og venter på refusjon, så må vi be om tålmodighet da vi har mange leverandører å forholde oss til ifm med kanselleringer og refusjoner.   

  • Vi forholder oss til reiserådene som er gitt av Utenriksdepartementet (UD). Per nå gjelder disse på ubestemt tid. Vi praktiserer 14 dagers kansellering på våre kommende turer. Det vil si at turer fra dagens dato løpende, og 14 dager frem i tid, kanselleres av Boreal Reiser og du som kunde vil få refundert evt. innbetalinger iht vilkår hvor arrangøren kansellerer en reise iht pakkereiselovens § 22 . For turer med avreise 15 dager eller mer frem i tid, gjelder vanlige avbestillingsregler.

  • Er du leder for en gruppe som har bestilt reise med oss har vi et ønske om at du henvender deg på vegne av gruppen, eller at en kontaktperson for gruppen settes i kontakt med oss.

  • Flere av våre medarbeidere i Boreal Reiser er permittert på grunn av situasjonen vi står i. Vi ber derfor om at alle henvendelser sendes til reiser@boreal.no Vi prioriterer e-post henvendelser fremfor telefon.

  •  

Spesiell informasjon vedr. bestillinger med Hurtigruten.

  • For alle gjester booket på en reise langs norskekysten frem til 15.juni, eller på ekspedisjonscruise som er rammet av kanselleringer, tilbyr vi ombooking uten ombookingskostnader til en fremtidig reise med Hurtigruten, ekspedisjonscruise eller langs norskekysten – med avreisedato i perioden 1. juli 2020 til og med 31. desember 2021.  En endret reservasjon vil bli kreditert som et tilgodebeløp på 125% av det du har betalt. Du vil også få 10% rabatt på din fremtidige reise med Hurtigruten. Tilgodebeløpet kan kombineres med tilbud på reiser som er gyldige når du booker om. Tilbudet gjelder kun for reiser som har blitt kansellert av oss, som et resultat av avgjørelsen om å kansellere seilinger fra 18 Mars 2020 klokken 17.00. Tilbudet gjelder ikke for gjester som har akseptert tilbudet om ombooking til en annen seiling før dette tidspunktet.

     

  • For alle gjester booket på avganger fra og med 16.juni til og med 30. september 2020 tilbyr vi kostnadsfri ombooking, uten ombookingskostnad, til en fremtidig reise med Hurtigruten, ekspedisjonscruise eller langs norskekysten – med avreise i perioden 1. juli 2020 til og med 31. desember 2021.

  • En endret reservasjon vil bli kreditert som et tilgodebeløp på 100% av det du har betalt. Du vil også få 10% rabatt på din fremtidige reise med Hurtigruten. Vennligst merk: Du trenger ikke å vite når du ønsker å reise med Hurtigruten, Innbetalt beløp blir registrert som tilgodebeløp inntil ny booking foretas.

  • Dersom du har en booking med avreisedato i mars og april, og ønsker å endre din reservasjon, må du informere oss minimum 48 timer før reisen din opprinnelig skulle startet.

  • Dersom du har booket Hurtigruten med flypakke. Gi oss beskjed minimum 48 timer før planlagt flyavgang.

Frist for ombooking eller å parkere bookingen er 31. mai 2020. (Denne kan bli forlenget).

Dette gjør Boreal Travel i forbindelse med koronaviruset:

Sikkerheten til våre kunder og kolleger er svært viktig for oss, og vi ønsker at våre kunder skal føle seg trygge når de reiser med oss. Vi vurderer situasjonen fortløpende, og følger til enhver tid gjeldende råd og retningslinjer fra Folkehelseinstituttet.  
 

Hva vi gjør

Som et ledd i tiltakene mot å begrense smitte av koronaviruset har vi innført følgende tiltak i våre busser:

  • Hånddesinfeksjon skal være tilgjengelig for passasjerer i alle turbusser.

  • Alle kontaktoverflater i bussene desinfiseres jevnlig, flere ganger til dagen.

  • De to fremste seteradene bak sjåføren sperres for passasjerer.

  • Fremdøren holdes lukket, passasjerene skal bruke bakerste inngang på bussen.

  • Kontantbetaling om bord er stoppet, av hensyn både til passasjerer og sjåfører.

  • Vi oppfordrer passasjerene til å sitte spredt i bussen. Vi aksepterer ikke stående i bussen, selv i de bussene hvor det er lovlig.

  • Toalettene om bord i bussen stenges for passasjerer.

    Å bestille tur med oss

    Som en konsekvens av den situasjonen samfunnet vårt nå står i, så har vi nedskalert produksjonen som følge av lavere etterspørsel. Vi jobber hardt med å tilpasse oss situasjonen fra dag til dag, og ser også på ulike muligheter, med mål om å kunne ha flest mulig ansatte i arbeid også igjennom denne perioden. Vi er allerede i gang med å planlegge neste år og vi hjelper gjerne til med planleggingen av turer og arrangementer. Du når oss på tur@boreal.no.

    Boreal Travel har som mål å være deres foretrukne bussoperatør på vei til neste opplevelse, og vi ser fram til å se dere om bord i våre busser igjen.

    Vi ber om at alle våre kunder følger anbefalingene fra myndighetene – og blant annet vasker hendene nøye med såpe og vann, holder avstand og blir hjemme i tilfelle sykdom.

Søk reise